ÖZET ÇIKARMA/MEKTUP

 

ETKİNLİK PLANI 14

Ders: Türkçe                                                         

Sınıf Düzeyi:  5                                                      

Tema: Sağlık ve Spor                                               

Süre: 40 dk. (Bir ders saati)

Temel Dil Becerisi: Yazma

Yöntem ve Teknik: Özet Çıkarma

Metin Türü: Mektup

Kazanım: T.5.3.13. Okuduklarını özetler.

                  T.5.4.4. Yazma stratejilerini uygular.

                  T.5.4.10. Yazdıklarını paylaşır.

Zihin Becerileri: Yazma, okuma, dinleme, ilişkisel düşünme, analiz, sentez.

Duyusal Beceriler: Spor sevgisi, sağlıklı yaşam, akrabalık, dostluk

Amaç: Öğrencilerin bir metinden anladıklarını kısa ve öz bir biçimde anlat­ma becerilerini geliştirip onlara bilinçli ve düzenli çalışma alışkanlığı kazandır­maktır (MEB, 2006). Ayrıca öğrencilerin bir metni sınıflandırma, analiz etme ve değerlendirme gibi zihinsel becerilerini kullanarak özet çıkarması amaçlanır.

Uygulama: Öncelikle öğrencilere özet çıkarma konusunda dikkat edilecek hususlar anlatılır. Ardından aşağıdaki mektubu okumaları sağlanır. Sonra özet çıkarmanın kurallarını göz önünde bulundurarak metnin özetini çıkarmaları istenir.

 

             

 

 

 

 

 

 

 

15.05.2021

Sevgili Yaren,

Nasılsın? İyi misin? İyi olmanı canı gönülden diliyorum.

Yaren’ciğim, biliyorsun seninle voleybol turnuvalarında tanışıp arkadaş olduk. O günden beridir mektuplaşıyoruz. Son mektubunda artık voleybolun seni yorduğundan bahsetmişsin. Spororun, özellikle antrenmanların, hayatındaki bazı şeyleri engellediğini söylemişsin. İnanır mısın kardeşim,  mektubunu okuduğumdan beri çok üzgünüm. Senin gibi voleybol tutkunu ve başarılı bir sporcunun nasıl böyle bir şey yazabildiğini düşünmeden edemedim.

Yaren, sen yıllardır spor yapıyorsun ve biliyorsun ki sporcular her zaman sağlıklı ve zindedir. Ayrıca spor disipliniyle büyüdükleri için hayatları da aynı şekilde disipline olmuştur. Sen ve ben o gün maçları izlerken tribünde ne kadar heyecanlıydık. Coşkumuzu asla yitirmeyeceğimize dair birbirimize söz vermiştik. İnsan zaman zaman böyle karamsarlığa kapılabilir. Senin o yazdıklarının böyle bir karamsarlık anının ürünü olduğunu düşünüyorum.

Dostum benim, lütfen kendine biraz izin ver. Yorulduysan bir süre dinlen. İnanıyorum ki sen de spordan uzak kalmanın insana iyi gelmeyeceğini anlayacaksın. Bu sürenin sonunda bana mektup yazmayı unutma sakın. Seni çok seviyorum ve mektubunu heyecanla bekliyorum. Kendine iyi bak, hoşça kal.

Seni Çok Seven Arkadaşın Yasemin

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME HAVUZUNDAN SEÇEREK YAZMA/E-POSTA

METİN TAMAMLAMA/HİKÂYE

GÜDÜMLÜ YAZMA/ANI