METİN TAMAMLAMA/HİKÂYE

 

ETKİNLİK PLANI 2

Ders: Türkçe                                                          

Sınıf Düzeyi: 5                                                         

Tema: Erdemler

Süre: 40 dk. (1 ders saati)                                                  

Temel Dil Becerisi: Yazma

Yöntem ve Teknik: Metin Tamamlama

Metin Türü: Hikâye

Kazanım: T.5.4.4 Yazma stratejilerini uygular.

                  T.5.4.15. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

 

Amaç: Öğrencilerin okuduklarından hareketle duygu, düşünce ve hayal dünyalarını zenginleştirmek; onları etkin duruma getirerek yorum yapma ve fikir yürütme becerilerini geliştirmektir.

Uygulama: Öğrencilere 5. sınıf Türkçe kitabındaki “Yaşama Sevinci” hikâyesinin bir kısmı okutulur. Metnin kalan kısmını kendilerinin tamamlamaları istenir.




YAŞAMA SEVİNCİ

             Münevver teyze yakın komşumuzdu. Her gün o cıngıl mıngıl penceresinde postacının

yolunu gözler, postacı köşeden görününce de başlardı:

––– Postacı evladım! Bana mektup var mı?

Postacı ağzının içinde yuvarladığı sözcüklerle yanıtlardı Münevver teyzeyi.

––– Mımmmnın.

Anneme sordum bir gün, postacı niye böyle yapıyor diye.

––– Kimi kimsesi yok ki oğlum. Kimden gelecek ona mektup? Ne yapsın postacı, usanıyor her gün!

Kendi kendime söz verdim.

(...)

Postacıyı Münevver teyzeye böyle davrandığı için pişman edeceğim. Günler günleri kovaladı. Okula başladım. Okumayı zaten ufak ufak sökmüştüm fakat yazmayı öğrendim. İşte bu, benim için çok önemliydi. Artık her gün okuldan geliyor, o gün yaşadıklarımı bir deftere yazıyordum. Günlük gibi düşünmüş olabilirsiniz ama bu defterde benim sadece yaşadığım olaylar yoktu. Arkadaşlarım, ailem, yaşadıklarım, hayallerim, sevinç ve kederlerim... Aslında “gün”lük değil ömürlüktü yazdıklarım. 

 

İşte bu defterimi bir de bıkmadan usanmadan yanımda taşıyordum. Okuldan çıkıp eve gelirken mutlaka Münevver teyzeye uğruyor ve ona bir gün önce yazdıklarımı okuyordum. Münevver teyze o kadar mutlu oluyordu ki...

    Yavrum, evladım bir daha oku lütfen. Bir daha , bir daha diye ısrar ediyordu.

E onu kırmayı hiç istemediğim için de hava kararana kadar onunla kalıyordum. Bu olay Münevver teyze için o kadar iyi gelmişti ki... Artık postacının yolunu değil benim yolumu bekliyordu. Bu durum postacının da dikkatini çekmişti. Kendisini pencerelerde bekleyen Münevver teyzeyi aylardır görmüyordu. Bugün ben yine Münevver teyzenin evinde, yazdıklarımı yüksek sesle okurken kapı çaldı:

Postacı:

⸺ Benim Münevver teyze, postacı.

Münevver teyze hemen kapıyı açtı. Postacının mektubunu hızlıca elinden kapmış, okumam için bana uzatmıştı. Ben olayı anlamıştım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME HAVUZUNDAN SEÇEREK YAZMA/E-POSTA

GÜDÜMLÜ YAZMA/ANI