GÜDÜMLÜ YAZMA/ANI

 

ETKİNLİK PLANI 1

Ders: Türkçe                                                          

Sınıf Düzeyi: 5                                                         

Tema: Doğa ve Evren                                               

Süre: 40 dk. + 40 dk. (2 ders saati)                                                  

Temel Dil Becerisi: Yazma

Yöntem ve Teknik: Güdümlü yazma.

Metin Türü: Anı

Kazanım: T.5.4.2. Bilgilendirici metin yazar.

                  T.5.4.4 Yazma stratejilerini uygular.

                  T.5.4.15. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

                  T.5.4.5. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.

                  T.5.4.9. Yazdıklarını düzenler.

Zihin Becerileri: Yaşadıklarını yazıya aktarabilme.

Amaç: Öğrencilerin bir konu hakkındaki düşüncelerini, bilgi ve gözlemlerini etkili bir şekilde anlatma becerilerini geliştirmektir.

Uygulama: Derse başlarken dikkat çekmek için öğrencilere kedi ile ilgili yaşanan bir olay anlatılır. Ardından öğrenciler, hayvanlarla ilgili konuşturulur. Herkesin dilsiz dostlarımızla yaşadığı herhangi bir olayı yazarak anlatması istenir. Öğrenciler, yazılarında büyük harflerin kullanımına ve noktalama işaretlerine dikkat etmeleri konusunda uyarılır. Daha sonra öğrencilerin yazdıklarına uygun başlık oluşturmaları sağlanır. Öğrencilerin yazılarını birbirlerine vermeleri ve her öğrencinin arkadaşının yazısını yazım-noktalama bakımından incelemesi sağlanır.




Parlak Dostum

                      Parlak... Benim adı gibi minik, sevimli dostum... Kendisini 19 Mayıs 2020 Pazar günü Hürriyet Mahallesi’nde buldum.

                      O sabah erkenden uyanmıştım. Annem kahvaltıyı hazırlarken ben de “Bilim ve Çocuk” dergisini okuyordum. Annem içeriden seslendi:

-Ayşe, bakkala gidip iki ekmek alır mısın?

-Büyük bir zevkle anneciğim, cevabını vermemle evden çıkmam bir oldu. Güneşli havanın verdiği mutlulukla seke seke bakkala giderken bir ses geldi kulağıma: Miyav, miyaaavvv... O da ne? Hemen sesin geldiği yere yöneldim. Minik, yavru bir kedi kaldırımın bir ucuna kıvrılmış, yalvarırcasına bağırıyor. Onu hemen kucakladım, ekmeği falan unutmuşum. Eve döndüğümde annem kucağımdaki mucizeyi gördü ve çok sevindi. Çünkü annem de hayvanları çok sever. Bu zayıf, çelimsiz, gri tüylü yavruyu hemen yıkadık. Bir kutu sütle besledik. Ona Parlak adını verdik çünkü yıkanınca tüyleri parlamış ve yumuşacık olmuştu. Parlak, artık evimizin neşesi olmuştu. “Gel buraya bakalım!” dediğimizde gözleri parlıyor ve koşarak yanımıza geliyor. Çünkü oyun oynamayı çok seviyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME HAVUZUNDAN SEÇEREK YAZMA/E-POSTA

METİN TAMAMLAMA/HİKÂYE