KONTROLLÜ YAZMA/DENEME

 

ETKİNLİK PLANI 9

Ders: Türkçe                                                         

Sınıf Düzeyi:  6                                                   

Tema: Okuma Kültürü                                 

Süre: 40 dk.( Bir ders saati)

Temel Dil Becerisi: Yazma

Yöntem ve Teknik: Kontrollü Yazma

Metin Türü: Deneme

Kazanım: T.6.3.16. Okuduklarını özetler.

                   T.6.3.29. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

                      T.6.4.4. Yazma stratejilerini uygular.

                   T.6.4.8. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

Zihin Becerileri: Yazma, okuma, dinleme, ilişkisel düşünme, analiz, sentez.

Duyusal Beceriler: Kitap sevgisi, ilgi, merak.

Amaç: Kelimelerin, cümle yapıları ve ifade kalıplarının Türkçenin kuralları­na uygun şekilde yazılmasıdır.

Uygulama: Önceden hazırlanan “Kitap Sevgisi” başlıklı deneme öğrencilere okutulur. Öğrencilerden bu denemenin anahtar kelimelerini tespit etmeleri ve bu kelimelerle yeni bir metin oluşturmaları istenir. Oluşturdukları yeni metnin türünü öğrenciler belirleyecektir. Herkes metnine uygun başlık kullanacaktır.

 



KİTAP SEVGİSİ

 

          İçinde doğup büyüdüğümüz çevrenin kitaplarla kurduğumuz ilişkide önemli bir payı var. Eğer ailemiz, yakın çevremiz kitapları seviyorsa ya da kitaplara değer veriyorsa doğal olarak biz de kitaplara aynı sıcaklığı hissederiz. Ancak okul çağına gelene kadar kitap okuyan insanlar görmemişsek veya evimizde küçük de olsa bir kütüphane bulunmuyorsa kitapla bir ilişki kurmamız çok zor olacaktır.

         Günümüzde öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmada bu denli zorlanmalarının temel nedenidir bence bu. Kendileri dizi izlerken çocuğa “Kitap oku!” diye emirler yağdıran bir anne babanın  çocukları -alışkanlık kazanmak şöyle dursun- kitap okumayı ceza olarak değerlendirecektir.

           Bazı çocuklarda ise bu durum tam tersi olabilir. Yani okumayan bir ailenin çocuğu da kitap okuma zevkini edinebilir. Bunun için o çocuğun kitaplarla kurduğu ayrı bir dünyası olmalıdır. Kitabın kendisini götüreceği bambaşka âlemlerin tadını almışsa her yeni kitap için büyük bir heyecan duyacaktır çocuk. Böyle bir heyecandan, yeni âlemleri keşfetmekten mahrum olmamak için de kitap okumayı yaşam tarzı hâline getirecektir.

           Ailemiz nasıl bir hayat tarzını benimserse benimsesin, özellikle ilkokul sıralarında, kendi kitap zevkimzi keşfetmek için farklı okumalar yapmalıyız. Anne babamız okumasa bile biz her daim okumalı ve ufkumuzu genişletmeliyiz. Aksi hâlde ekranlara bağımlı, hayal gücü gelişmemiş, kullandığı kelime sayısı sınırlı olan insanlara dönüşmemiz kaçınılmazdır.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME HAVUZUNDAN SEÇEREK YAZMA/E-POSTA

METİN TAMAMLAMA/HİKÂYE

GÜDÜMLÜ YAZMA/ANI