METNİ YENİDEN YAZMA/DİLEKÇE

 

ETKİNLİK PLANI 11

Ders: Türkçe                                                         

Sınıf Düzeyi:  8                                                       

Tema: Vatandaşlık                                           

Süre:  40 dk. (Bir ders saati)                                              

Temel Dil Becerisi: Yazma

Yöntem ve Teknik: Metni Yeniden Yazma

Metin Türü: Dilekçe

Kazanım: T.8.4.2. Bilgilendirici metin yazar.

                  T.8.4.4 Yazma stratejilerini uygular.

                

Zihin Becerileri: Yazma, okuma, dinleme, ilişkisel düşünme, analiz, sentez.

Duyusal Beceriler: Sorumluluk, vatandaşlık bilinci.

Amaç: Öğrencilerin kendilerine özgü ifade şekillerini ve üslûplarını geliştir­mektir (MEB, 2006).

Uygulama: Öğrencilere bir dilekçe verilerek oku­tulur/dinletilir. Metindeki düşünce ve olayları kavrayan öğrenciler “Ben olsaydım nasıl yazardım?” düşüncesinden hareketle metni kendi ifadeleriyle yeniden kur­gularlar.

 

 


 



 

 

DİLEKÇE ÖRNEĞİ

 

 

 

 

11.05.2020

ŞEHİT CAVİT KÖROĞLU İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLÜĞÜNE

             Okulunuz 8/B sınıfı 440 numaralı öğrencisiyim. Yeşilay tarafından düzenlenen “Sağlıklı Nesil Sağlıklı Gelecek” yarışmasına katılmak istiyorum. Konuyla ilgili gerekli izin belgesi ektedir.

            Gereğinin yapılmasını arz ederim.

 

 

iMZA

Yasemin Dişli

Adres: Sahil Mah. Sahil Cad.

           Yalıküme Evleri No:1

           Kat:3 Daire:18

           Fındıklı/Rize

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME HAVUZUNDAN SEÇEREK YAZMA/E-POSTA

METİN TAMAMLAMA/HİKÂYE

GÜDÜMLÜ YAZMA/ANI