SERBEST YAZMA/GÜNLÜK

 

ETKİNLİK PLANI 10

Ders: Türkçe                                                         

Sınıf Düzeyi: 5                                                     

Tema: Birey ve Toplum                                  

Süre: 40 dk. (Bir ders saati)

Temel Dil Becerisi: Yazma

Yöntem ve Teknik: Serbest Yazma

Metin Türü: Günlük

Kazanım: T.5.4.2. Bilgilendirici metin yazar.

                  T.5.4.4. Yazma stratejilerini uygular.

                  T.5.4.9. Yazdıklarını düzenler.

Zihin Becerileri: Yazma, okuma, dinleme, ilişkisel düşünme, analiz, sentez.

Duyusal Beceriler: İlgi, merak.

Amaç: Öğrencilerin kendi belirlediği bir konudaki duygu, düşünce ve hayal­lerini yazmalarını sağlayarak ifade güçlerini ve yazılı anlatım yeteneklerini geliş­tirmektir

Uygulama: Öğrenciler, istedikleri bir konuyu seçer ve bu konuyla ilgili duygu, düşünce ve hayallerini günlük yazarlar. Serbest yazma çalışmaları, sınıf ve sınıf dışında herhangi bir yerde uygu­lanabilir. Öğrenciler, okul dışında yazdığı çalışmaları öğretmeni ve arkadaşlarıyla paylaşabilirler (MEB, 2006). Ayrıca öğrencilere yazma çalışmalarında, yazım ve kompozisyon kurallarına dikkat etmeleri tavsiye edilir. Öğrencilere günlük türünün özellikleri anlatılır. Günlük türünde yazılmış metin örnekleri okutulur. Daha sonra bir hafta boyunca bu kurallara dikkat ederek günlük tutmaları söylenir. Yazdıkları günlükleri sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları sağlanır.

 

 

 

 


 

 

 

 

GÜZEL BİR GÜN

01.06.2021

Cumartesi

Sabahın ilk ışıklarıyla uyandım bugün. İçimde bastırılamaz bir heyecan vardı. Salgın hastalık nedeniyle aylardır evden çıkmamış, hiçbir etkinlik yapmamıştık. Annem ve babamla birlikte haftalardır bugünün planını yapıyorduk. Borçka/Karagöl’e gidecek, akşama kadar orada eğlenecektik. Giyeceklerimi geceden hazırlamıştım. Uyanır uyanmaz elimi yüzümü yıkadım ve hazırlandım. Yedek kıyafetlerimi, açık havada okumak için aldığım kitabımı ve yolda içeceğim suyumu da çantama özenle yerleştirdim. Her şey hazırdı, artık annemlerin uyanmasını beklemeliydim. Televizyonu açtım, annemler uyanana kadar vakit geçirmenin tek yolu buydu. Ben televizyonda izleyeceğim bir şey ararken annemin sesi geldi. Neyse ki annem ve babam da uyanmıştı. Piknik malzemelerini geceden hazırlamıştı annem. Her şeyi alıp yola çıktık. Kahvaltıyı yolda yapacaktık. İlk durağımız Artvin’de bir yerdi. Baraj manzaralı müthiş bir yerde malzemelerimizi çıkarıp kahvaltımızı yaptık keyifle. Tekrar yola koyulduk. Yolumuz uzundu, oyalanmak istemiyorduk. Babam, o virajlı yollarda dikkatlice sürdü arabayı. Borçka’ya gelmiştik. Burada hava biraz serindi. Ama bu bizim için güzel bir şeydi. Çünkü ailecek sıcaktan pek hoşlanmıyorduk. Bizden önce gelen başka aileler de vardı gölün kenarındaki çardaklarda. Onlardan biraz uzakta boş bir çardak bulduk. İki ağacın arasına astığımız hamak, sadece görüntüsüyle bile, bana huzur vermeye yetiyordu. Önce biraz top oynadık. Annem, babam ve ben yorulana kadar açık havada hopladık, zıpladık. Daha sonra benimle aynı yaşta bir kızla tanıştım. Adı Ayşe’ydi. O da Trabzon’dan gelmişti. Çok farklı olmasa da ben ona Rize’yi anlatırken o bana Trabzon’da gezilecek yerlerden bahsetti. Bu arada babam mangalı yakmıştı bile. Ayşe ve ben gölün etrafını turladık. Gölün karşı kıyısındaki parkta biraz oynadık. Bir ara annemlerin olduğu yere baktım. Annem uzaktan beni çağırdı el işaretiyle. Ayşe’yle beraber annemlerin yanına döndük. Yemeğimizi yedik. Annem çayı tüpe koymuştu. Beraber çay içip çekirdek yedik. Bu açık havada içilen çayın tadı bambaşkaydı. Yeni insanlar tanımak, yeni yerler görmek, ailemle etkinlik yapmış olmak bana çok iyi gelmişti. Ama her güzel şeyin bir sonu vardı. Babam, hava iyice kararmadan yola çıkalım, dedi. Ayşe’yle vedalaştım ve arabaya oturdum. İçimde güzel anılar biriktirmenin hazzı ve ortamın huzuru, vücudumda da günün yorgunluğu vardı. Yol boyunca uyumuşum. Şimdi eve geldik ve birazdan duşumu alıp yatacağım. Aklımdan çıkmasını istemediğim bugünü hemen seninle paylaşmak istedim sevgili günlük. Böyle güzel günler yaşayıp seninle paylaşmayı çok özlemişim. Kendine iyi bak, iyi geceler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KELİME HAVUZUNDAN SEÇEREK YAZMA/E-POSTA

METİN TAMAMLAMA/HİKÂYE

GÜDÜMLÜ YAZMA/ANI