ELEŞTİREL YAZMA/FIKRA
ETKİNLİK
PLANI 13
Ders:
Türkçe
Sınıf
Düzeyi: 8
Tema:
Birey
ve Toplum
Süre:
40
dk. (Bir ders saati)
Temel
Dil Becerisi: Yazma
Yöntem
ve Teknik: Eleştirel Yazma
Metin
Türü: Fıkra
Kazanım:
T.8.4.2.
Bilgilendirici metin yazar.
T.8.3.25.
Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
T.
8.4.4. Yazma stratejilerini uygular.
Zihin
Becerileri: Yazma, okuma, dinleme, ilişkisel
düşünme, analiz, sentez.
Duyusal
Beceriler: Eleştiri,
tartışma, sorgulama
Amaç:
Öğrencilerin olay ve durumlara tarafsız bakma, yorum yapma, fikir
ve çözüm üretme becerilerini geliştirmektir.
Uygulama:Öğrencilere
bir düşünce yazısı olan fıkra türünün incelikleri anlatılır. Güncel konularla
ilgili tartışma, sorgulama, düşüncelerini belirli bir tutarlılıkla dile getirme
yolları gösterilir. Farklı konularda yazılmış fıkra örnekleri okutulur. Ardından
herkesin gündemde olan bir konuyla ilgili fıkra yazması istenir.
DÜNYAYI
SARSAN VİRÜS: COVİD-19
Çin’in Vuhan kentinde
ortaya çıkan Covid-19 virüsü, ülkemizde de çok büyük kayıplara yol açmıştır.
Ülkemizde bu salgın hastalıkla mücadele için birtakım kısıtlamalar
uygulanmıştır. Ancak bu kısıtlamaların ne kadar etkili ve adil olduğu tartışma
konusudur. Hemen her kurumun olumsuz etkilendiği bu süreçte özellikle eğitim
alanında çok büyük kayıplar yaşanmıştır. Uzaktan eğitim sürecinde bazı
öğrencilerin tablet veya bilgisayarının olmaması, bazı köylerde internet
erişimi sorunu olması, çok çocuklu ailelerde herkese ayrı bir araç bulunmaması
gibi durumlar öğrenciler arasında eşitsizliklere yol açmıştır. Yüz yüze eğitime
ara verilen, özellikle ara sınıflarda, öğrencilerin büyük bir kısmı sosyal
gelişim açısından sorunlar yaşamıştır. Akademik gelişimlerinin de çok iç açıcı
olduğu söylenemez. Öyleyse yetkililerin en kısa sürede eğitimin aldığı bu derin
yaraları sarmak için daha yerinde uygulamalar düşünmeleri gerekmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder